EL MODELO FLIPPED LEARNING EN EL DESARROLLO DE LA COMPETENCIA PROFESIONAL DEL FUTURO MAESTRO EN MATEMÁTICAS
Resumen
Texto completo:
PDFReferencias
Araujo, Z., Otten, S. y Birisci, S. (2017) Mathematics teachers’ motivations for, conceptions of, and experiences with flipped instruction. Teaching and teacher education, 62, 60-70, http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2016.11.006
Bergmann, J. y Sams, A. (2012) Flipped your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day. International Society for Technology in Education.
Boero P., Fenaroli G. y Guala E. (2018) Mathematical Argumentation in Elementary Teacher Education: The Key Role of the Cultural Analysis of the Content. en: Stylianides A., Harel G. (Eds) Advances in Mathematics Education Research on Proof and Proving (49-67). Springer.
Caraballo, R. M. (2014) Diseño de pruebas para la evaluación diagnóstica. Una experiencia con profesores [Tesis de doctorado, Universidad de Granada]. https://digibug.ugr.es/bitstream/handle/10481/35214/24465720.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Hamdan, N, McKnight, P, McKnight, K., & Arfstrom, K. (2013). A review of Flipped Learning. Retrieved May 20, 2021, from Flipped Learning Network: http://www.flippedlearning.org
Morado, R. (2013) Funciones básicas del discurso argumentativo. Revista iberoamericana de argumentación, 6, 1-13. https://revistas.uam.es/ria/article/view/8195
Palau, R., & Santiago, R. (2021). Las metodologías activas enriquecidas con tecnología. Revista de Ciències de l'Educació, 5-16. https://doi.org/10.17345/ute.2021.1.3269
Rico, L., Lupiáñez, J.L. y Molina, M. (2013) Análisis Didáctico en Educación Matemática. Metodología de investigación, formación de profesores e innovación curricular. Editorial Comares.
Santiago, R. y Bergmann, J. (2018) Aprender al revés. Flipped Learning 3.0 y metodologías activas en el aula. Paidós Educación.
Scott, G. W., Furnell, J., Murphy, C. M. y Goulder, R. (2015). Teacher and student perceptions of the development of learner autonomy; a case study in the biological sciences. Studies in higher education, 40(6), 945–956. https://doi.org/10.1080/03075079.2013.842216
Segovia, I. y Rico, L. (2011) Matemáticas para maestros de Educación Primaria. Pirámide.
Tilga, H., Hein, V. y Koka, A. (2017) Measuring the perception of the teachers’ autonomy-supportive behaviour in physical education: development and initial validation of a multi-dimensional instrument, Measurement in physical education and exercise science, 21, 244-255, http://dx.doi.org/10.1080/1091367X.2017.1354296
Enlaces refback
- No hay ningún enlace refback.